Kako naj starš pomaga zaskrbljenemu otroku

Kako pomagati zaskrbljenemu otroku? Ko otroci rastejo, se namreč soočajo z mnogimi novimi stvarmi. Začetek šole. Spoznavanje novih prijateljev. Učenje plavanja. Tekmovanje v športu. Učenje vožnje. Vsaka nova stvar se lahko zdi velik korak naprej.

Ko se otroci in najstniki soočajo z novimi stvarmi, pogosto čutijo mešanico čustev. Soočanje z nečim novim, tudi če je dobra stvar, je lahko za marsikaterega otroka precej stresno. 

Skrb ni slaba. Lahko je celo koristna, če ne traja predolgo, postane preintenzivno ali se zgodi prepogosto.

Skrb je opozorilni znak. To je naraven odziv na velik dogodek, spremembo ali izziv. Skrb je način razmišljanja in občutka vnaprej: “Ali sem pripravljen na to? Kaj se bo zgodilo? Ali je varno nadaljevati? Kaj moram narediti, da se pripravim? Kako bom to naredil? Kaj, če se počutim živčen ?”

Razmišljanje o delu, ki jih skrbi, lahko otrokom ob podpori staršev pomaga, da se pripravijo na to, kar jih čaka. Ko se otroci počutijo pripravljene, se lahko osredotočijo na del, ki se ga veselijo.   

Kako lahko odrasli pomagajo

Starši lahko otrokom in najstnikom pomagajo pri soočanju z novimi stvarmi, ne da bi dovolili, da bi jih zadrževale skrbi:

Preživite čas z njimi. To počnite vsak dan, tudi če traja le nekaj minut. Počnite skupaj stvari, v katerih oba uživata. Pojdite na sprehod, kuhajte, jejte, igrajte se ali pa se samo družite. Poiščite načine za nasmeh in smeh skupaj. To ohranja vez med vama močno in pozitivno. In ustvarja trenutke, ko se otroci naravno odprejo.

Vprašajte, kaj jim leži na duši. Pomagajte otrokom označiti, kar mislijo in čutijo. Morda nimajo vedno veliko povedati. In morda ne želijo vedno govoriti o tem, kar jim je na umu. Toda dajte otrokom vedeti, da ste pripravljeni poslušati in govoriti kadar koli.

Poslušajte s potrpežljivostjo. Ko otroci in najstniki želijo govoriti, poslušajte z vso pozornostjo. Dajte jim čas, da ubesedijo svoje misli in čustva. Postavljajte vprašanja, če želite izvedeti več. Ne hitite z nasveti. Naj se zaupajo. Mirno poslušajte, kaj imajo povedati.

Potrdite. Naj otroci vedo, da razumete. Recite, da je v redu čutiti, kako se počutijo oni. Povejte jim, da so njihovi občutki normalni. Poskusite ne reči: “Nikar ne skrbi.” Zaradi tega lahko otroci mislijo, da se ne bi smeli počutiti tako, kot se. Namesto tega jih mirno poslušajte in sprejmite, kako se počutijo. Tako otroci lažje delijo.

Pomagajte otrokom razmišljati, kako ravnati s stvarmi. Pomagajte jim, da se počutijo sposobne. Ne vskočite, da bi rešili stvari namesto njih. Namesto tega povabite otroke in najstnike, naj razmislijo, kaj lahko storijo. Podprite njihove dobre ideje. Pogovorita se skupaj. Spomnite jih na trenutke, ko so poskusili nekaj novega in je šlo dobro. Po potrebi ponudite pomoč.

Pomagajte in spodbujajte

Pomagajte jim pri vadbi. Če je mogoče, pomagajte otrokom novo stvar razdeliti na majhne korake. Naj vadijo korak za korakom, medtem ko se približujejo svojemu cilju. Proslavite vsak uspeh.

Spodbujajte. Pohvalite otrokov trud in napredek. Povejte jim, kaj so rekli ali naredili, zaradi česar ste ponosni. Pomagajte jim, da se sprostijo, da se stres in skrbi ne kopičijo.

Pomagajte jim pričakovati dobre stvari. Otroka ali najstnika prosite, naj pove, kaj mu gre dobro in česa se veseli. Vprašajte jih o dobrih stvareh, ki se jim zgodijo v dnevu. Povejte jim tudi o dobrih stvareh v vašem dnevu. Povejte jim, da je v redu govoriti o skrbeh, vendar pomaga, če se bolj osredotočite na dobre trenutke.

Pomirite in tolažite. Včasih se lahko otroci in najstniki počutijo preobremenjene zaradi skrbi. V teh trenutkih poskus pogovora verjetno ne bo pomagal. Morda bo bolj pomagalo ponuditi tolažbo in razumevanje. Spomnite jih, da ste tam, da jim pomagate skozi stvari, ki se zgodijo. Naučite jih uporabljati umirjeno dihanje za sprostitev uma in telesa.

Kaj pa, če je moj otrok preveč zaskrbljen?

Včasih postanejo skrbi hujše. Ko so otroci preveč zaskrbljeni, težko uživajo v šoli, dejavnostih ali prijateljih. Skrbi lahko začnejo vplivati ​​na spanje ali prehranjevanje. Otroci lahko zaradi zaskrbljenosti postanejo prestrašeni ter se izogibajo stvarem, v katerih bi lahko uživali. Takšna skrb je lahko znak anksiozne motnje.

Če ima vaš otrok skrbi, je v stresu ali tesnoben in mu zdijo čustva pretežka za obvladovanje, se pogovorite z otrokovim zdravnikom ali zdravnikom za duševno zdravje. Otroška tesnoba se lahko izboljša s pravim zdravljenjem in podporo.

vir Foto: Pexels

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja