Parada plesa: Svečani baletni večer plesalk in plesalcev baletne šole Konservatorija za glasbo in balet Maribor. Ni strahu za prihodnost slovenskega baleta!
Parada plesa: V petek, 17. marca, se je v SNG Maribor ob 18. uri odvil Svečani baletni večer plesalk in plesalcev baletne šole Konservatorija za glasbo in balet Maribor, ki si ga je ogledala Claudia Sovre.
Mariborski konservatorij že nekaj let opazujem z zanimanjem in občudovanjem, saj iz njega prihaja kar nekaj mladih baletnih plesalcev (tudi solistov), ki so kljub dolgotrajnemu in perečemu pomanjkanju pogodb zaradi neupokojevanja uspeli prestopiti vrata ljubljanske Opere in so danes nepogrešljivi v celotnem repertoarju ljubljanskega baleta: Nina Noč, Filip Jurič, Lara Flegar, Nina Kramberger in Aleks Theo Šišernik.
Prepričana sem, da bi bilo njihove število ob spremenjeni kadrovski politiki še višje, saj mariborski konservatorij proizvaja baletne plesalce, ki s svojo pridobljeno odlično baletno in sodobno plesno tehniko ter odrsko in fizično prezenco zlahka vstopajo v profesionalna gledališča doma in po svetu, saj ustrezajo visokim standardom profesionalnega baletnega sveta.
V mariborskem baletu seveda najdemo zaposlenih (žal večina honorarno) še več izvrstnih domačih plesalcev, nekateri pozneje prestopijo na pot koreografov, asistentov, baletnih mojstrov in pedagogov, baletni solist Matjaž Marin pa se je ob prenehanju aktivne kariere odločil celo za mesto inspicienta, kar mu je matična hiša tudi omogočila.
Postavitve, ki vzpodbujajo in izobražujejo
Takšne prerazporeditve toplo pozdravljam, saj so pogoste v baletnih gledališčih po Evropi in svetu, kjer to vzpodbujajo in zainteresirane plesalce celo izobražujejo v dodatnih znanjih. Ko sem se kot prva generacija odločila za dodiplomski študij baleta na Akademiji za ples Alma mater EMC, me je prijetno presenetilo dejstvo, da sta se za študij odločili tudi Helena Valerija Krieger, profesorica baleta in vodja oddelka za balet, in Martina Svetina, prav tako profesorica baleta, pa čeprav sta obe že pred časom diplomirali in pridobili potrebno stopnjo izobrazbe.
Kljub bogatim in dolgoletnim izkušnjam sta želeli nadgraditi svoje baletno znanje v pedagoškem smislu, saj sta si, tako kot jaz, želeli spoznati baletno metodiko Vaganova od 1. do 9. razreda, ki so nam jo na Akademiji predavali baletni strokovnjaki iz priznane plesne akademije v Budimpešti… več na Parada plesa.
Foto: Tiberiu Marta