Prejemanje konstruktivne kritike med ocenjevanjem pri delu
Vas skrbijo kritike in povratne informacije med letnim pregledom uspešnosti? Ostanite mirni in se znajte soočiti s konstruktivno kritiko v službi. Dajanje in prejemanje povratnih informacij je sestavni del vsakega letnega cikla ocenjevanja pri delu. V zdravem delovnem okolju se povratne informacije delijo v rednih intervalih. Toda pogovori se lahko celo zapletejo, če je kritika maščevalna in ne konstruktivna ali če povratnih informacij ne upoštevamo pravilno. Ne glede na to, ali gre za osebno ali poklicno rast, je zelo pomembno vedeti, kako ravnati s konstruktivno kritiko. Kritika te lahko dvigne ali zlomi.
Življenjski trener dr. Chandni Tugnait, ustanovitelj in direktor Gateway of Healing, za Health Shots pravi: ”Če je konstruktivna kritika učinkovito izkoriščena, lahko vodi do prelomnega napredka, novih priložnosti in bolj izpolnjenega življenja. Pomaga nam prepoznati področja za izboljšave, razviti nove veščine in postati učinkovitejši in kompetentnejši posamezniki. Naučiti se sprejemati in asimilirati to vrsto povratnih informacij je potrebno za vsakogar, saj utira pot rasti, spremembam in uspehu.”
Razlika med negativno povratno informacijo in konstruktivno kritiko
Po besedah dr. Tugnaita so negativne povratne informacije pogosto nejasne, subjektivne in osredotočene na osebne napade ali pomanjkljivosti. Ne ponujajo smernic za izboljšanje. Po drugi strani pa je konstruktivna kritika specifična in merljiva, izvedljiva, z jasnimi predlogi za izboljšave, ki poudarjajo prednosti in področja rasti.
Prednosti konstruktivne kritike pri delu
Prejemanje koristnih povratnih informacij od vašega vodje ali delodajalcev lahko veliko pripomore k izboljšanju vaše produktivnosti pri delu. Tudi oni bi se morali zavedati in vlagati v pomen zadovoljnih zaposlenih. Torej, tukaj so različni načini, na katere je lahko konstruktivna kritika dobra!
- Spodbuja samo izboljševanje in razvoj spretnosti
- Spodbuja odprto komunikacijo in neguje učinkovite odnose
- Pomaga odkriti slepe točke v uspešnosti in vedenju
- Omogoča nam, da se učimo iz perspektiv in izkušenj drugih
- Olajša spremembe in spodbuja inovacije
Nasveti za ravnanje s konstruktivno kritiko na delovnem mestu
Biti prisoten v trenutku, ko prejmete povratno informacijo o uspešnosti, ni dovolj. Sodelujte v izkušnji in zagotovite, da boste poslušali, ko sedite nasproti svojega vodje. To vam bo pomagalo pozitivno sprejeti konstruktivno kritiko.
Oglejmo si nekaj najboljših nasvetov dr. Chandnija Tugnaita o ravnanju s konstruktivno kritiko.
1. Aktivno poslušajte
Bodite popolnoma pozorni na osebo, ki ponuja povratne informacije, izogibajte se prekinjanju in po potrebi prosite za pojasnila. Aktivno poslušanje dokazuje, da cenite njihov prispevek in ste odprti za razumevanje njihove perspektive.
2. Ostanite odprti
Zavedajte se, da je vedno prostor za izboljšave in da so povratne informacije lahko dragocen vir učenja. Obvladujte svoj ego in se izogibajte obrambi, ko prejmete kritiko.
3. Razmislite o povratnih informacijah
Vzemite si čas in razmislite o veljavnosti in potencialni vrednosti povratnih informacij. Ocenite, kako se ujema z vašimi cilji, ali opredeljuje področja, ki jih je treba izboljšati, in ali prihaja z vidika dobrih informacij.
4. Ustvarite akcijski načrt
Določite konkretne korake in cilje, kot odgovor na prejeto kritiko. Akcijski načrt vam omogoča, da uveljavite povratne informacije, postanete odgovorni in spremljate svoj napredek pri izboljšavah.
5. Zahvalite se svojemu kritiku
Izrazite hvaležnost za povratno informacijo, ne glede na to, ali se z njo strinjate ali ne. Preprost ”hvala” lahko spodbuja zdrav dialog, ohranja pozitivne odnose in spodbuja prihodnje prispevke.
Ne pozabite, da sprejemanje konstruktivne kritike katalizira napredek pri kariernih željah in spodbuja samozavedanje, prilagodljivost in odpornost.
vir Foto: Pexels