Adidas ne ve, kaj bi s tisočimi Yeezy supergami

Nekaj mesecev po prekinitvi vezi z reperjem in modnim oblikovalcem Kanyejem Westom je nemško podjetje Adidas opozorilo, da se sooča z velikimi izgubami. Sodelovanje so prekinili zaradi Westovega antisemitizma.

Strokovnjaki pravijo, da bo odločitev, za katero je Adidas dejal, da je oddaljena še nekaj mesecev, še posebej zahtevna. Podjetje se namreč na vsakem koraku sooča z etičnimi in finančnimi vprašanji.

Novo imenovani izvršni direktor Bjørn Gulden je dejal, da podjetje morda ne bo prodalo nobenega od svojih obstoječih izdelkov. Analitiki so ocenili, da so izdelki vredni od 300 do 500 milijonov dolarjev. Podjetje je dejalo, da bi lahko letos izgubilo kar 1,3 milijarde dolarjev prihodkov in 530 milijonov dolarjev dobička iz poslovanja. 

Analitik Wedbush Tom Nikic poudarja, da je imela blagovna znamka Yeezy skoraj 2 milijardi dolarjev prihodkov na leto. Rekel je: “To je res velik, pomemben del (Adidasovega) poslovanja.”

Podjetje je prekinilo sodelovanje

Športni velikan Adidas je prekinil sodelovanje z reperjem Kanye Westom, znanim kot Ye. Pri Adidasu so dejali, da “ne tolerirajo antisemitizma in kakršne koli druge vrste sovražnega govora”. Sodelovanje blagovne znamke Adidas Yeezy z Westom je bilo pod drobnogledom potem, ko je na pariškem tednu mode pokazal dizajn majice “White Lives Matter”… več tukaj.

Analitik Tom Nikić trdi, da lahko Adidas še vedno napreduje z načrtom za prodajo znižanega blaga brez oznake. “Ampak to je odkrito tvegan predlog,” je dejal Nikić. “To bi se jim lahko izognilo z vidika PR. Še vedno bi bilo videti, kot da so profitirali od sodelovanja z nekom, ki je dajal odkrite antisemitske izjave,” je dodal.

Razprodaja

“Druga možnost je razprodaja preostalega blaga prek diskontov, kot je TJ Maxx, ali prodaja na kilograme posredniku, ki bi ga nato lahko razdelil trgovcem na drobno v državah v razvoju,” je dejal Mark Cohen, direktor študij maloprodaje na univerzi Columbia. “To je običajna praksa v manj razvitih državah, kjer blago najde pot do lokalnega trga,” je dejal Cohen.

Cohen je prepričan, da bo Yeezy sčasoma našel pot do potrošnikov. “Skoraj vse, kar si lahko predstavljate, da se proizvaja na svetu, se nekje proda, nekako, po določeni ceni,” je dejal. “In te superge Kanyeja Westa visoke vrednosti bodo končale na nogah ljudi, morda tistih, ki cenijo Kanyeja, ali tistih, ki jim ni mar, hočejo le svežo, čisto, moderno obutev,” je dodal.

Uničevanje čevljev, praksa, ki je kljub etičnim in okoljskim pomislekom še vedno pogosta v industriji

Druga možnost je uničenje čevljev. To je praksa, za katero nekateri strokovnjaki pravijo, da je kljub etičnim in okoljskim pomislekom v industriji še vedno pogosta. Nike je denimo krojil čevlje, za katere se je odločil, da jih ne bo prodajal v svoji trgovini SoHo v New Yorku. Leta 2018 je Burberry dejal, da bo končal prakso sežiganja neprodanega blaga, potem ko je objavil, da je uničil približno 37.000 dolarjev blaga.

Analitiki pravijo, da bi bil to najslabši možni izid, ki ne bi imel finančnega smisla in bi bil slab PR.

Elizabeth Napier, docentka na Univerzi v Toledu, ki je preučevala, kako modna podjetja razpolagajo z neprodanimi izdelki, je dejala, da bi bila najboljša možnost za Adidas, da podari čevlje za pomoč ob nesrečah, kot sta Turčija in Sirija po februarskem potresu, ki je umrl več kot 46.000 ljudi.

Pred nekaj dnevi so pricurljale govorice, da sta Kanye West in Adidas nedavno sklenila posel, ki vključuje prodajo preostalih 500 milijonov dolarjev vrednih čevljev Yeezy, ki naj bi izšli leta 2023.

Ne glede na to, za kaj se bo Adidas odločil, bo zagotovo na izgubi. 

vir Foto: Pexels

Dodaj odgovor