Zakaj je nujno, da vsak otrok kdaj občuti dolgčas?
Otroci se pogosto pritožujejo, da jim je dolgčas. Vendar jim lahko dolgočasenje v nekaterih primerih dejansko pomaga razviti spretnosti, ustvarjalnost in samospoštovanje. Psihologi za portal Child Brain pojasnjujejo, da otroci potrebujejo pomoč pri oblikovanju stvari, povezanih z nestrukturiranim časom.
Ne glede na starost otroka je koristno sedeti in se z njim pogovoriti o njegovih interesih in strasteh. Ko se naveličajo, lahko z njimi sodelujemo na seznamu kratkoročnih in tudi dolgoročnih projektov. Majhni otroci namreč običajno potrebujejo izbiro razmeroma kratkih aktivnosti, ki lahko vključujejo odhod v park, branje ali risanje. Starejši otroci lahko opravljajo tudi nekatera gospodinjska opravila, ti projekti pa otroke učijo veščin, ki prispevajo k njihovi organiziranosti in samozavesti.
Če otrok zavrača vsako našo idejo za izvedbo določene dejavnosti, si lahko le želi naše pozornosti. Vendar prepuščanje tovrstnemu iskanju pozornosti ustvarja začaran krog, pojasnjujejo psihologi. Ko otrok reče, da mu je dolgčas, lahko to pomeni marsikaj. Morda je lačen, išče pozornost, ga zanima, kaj počnejo njegovi starši ali išče nekaj, s čimer bi si zasedel čas.
Čeprav je njihovo prošnjo zelo pomembno upoštevati, psihologi svetujejo, da moramo biti previdni pri svoji takojšnji reakciji. Če namreč opustimo vse, kar počnemo, ker potrebuje pozornost, se otrok nikoli ne bo naučil zabavati sam.
Da bi preprečili pritožbe, otroška psihologinja Stephanie Lee predlaga, da si vzamete nekaj časa s svojim otrokom in sestavite seznam dejavnosti, ki jih veseli. Zraven tudi nekaj izzivov, ki se slišijo zabavno ali dolgoročnih projektov. V idealnem primeru bo to kombinacija naših idej in idej našega otroka. Pravi, da se lahko pogovarjamo o stvareh, v katerih smo uživali v preteklosti, o novih stvareh, ki se jih želi naučiti, in o načinih uporabe stvari, ki jih že ima doma.
VIR Foto: Pexels