Zakaj otroci tako hitro izgubijo zanimanje za novo igračo?

Hitrost, s katero se otroci naveličajo nove igrače, lahko mnoge starše zmede in frustrira. Večina staršev je gotovo že večkrat doživela, da je otrok prosil za novo igračo in obljubil, da jo bo imel večno rad. Zato so popustili in igračo kupili. Malček je bil nad igračo sprva zelo navdušen. Le nekaj dni kasneje pa ta igrača ni več zanimiva. Zakaj?

Dr. Camille Ace, licencirana klinična psihologinja in mati dveh otrok, to hitro izgubo zanimanja pripisuje nekaterim psihološkim in fiziološkim načelom.

”Na otrokovo željo po igrači lahko vpliva nerazvita čustvena regulacija, slaba kontrola impulzov ali pritisk vrstnikov,” pojasnjuje. Dodala je, da je nerazvit proces odločanja pri otrocih in mladostnikih lahko dejavnik dolgočasja ob novi igrači. Otroci namreč težko napovedujejo prihodnji izid izgube zanimanja, ko jih prevzamejo čustvene, iracionalne misli in se odločijo, da potrebujejo novo igračo.

“Lahko se tudi zgodi, da je nova igrača, ki se je sprva zdela velik, velik čudež, dejansko igrača, ki omejuje ali ne spodbuja otrokove domišljije. Igrača, ki omejuje otrokovo ustvarjalnost, lahko namreč povzroči izgubo zanimanje, ne glede na to, kako veliko je, je na začetku navdušeno zgrabila najnovejšo, najbolj zanimivo igračo,” pravi psihologinja.

Pooblaščena klinična psihologinja dr. Rebecca Harvey, mati enega otroka, pravi, da je lahko še en razlog za dolgčas to, da imajo otroci naravno omejitev razpona pozornosti. Na splošno je približno dva- do trikratnik njihove starosti. Štiriletnik bi lahko imel v povprečju približno osem do 12 minut koncentracije na eno igračo ali dejavnost.

vir Foto: Pexels

Dodaj odgovor