Rutina, ki pri otrocih poveča ustvarjalnost in inteligenco

Preprosta dnevna rutina z glasbenimi dejavnostmi je za otroke zelo koristna. Poleg tega, da nam glasba polepša in razveseli življenje, je lahko tudi močno orodje za razvoj. Raziskave so že potrdile, da ima lahko predvajanje glasbe med nosečnostjo pozitiven vpliv na razvoj govora. Izpostavljanje otrok glasbi, v zgodnjem otroštvu, ima lahko dodatne pozitivne vplive, o čemer si lahko več preberete v nadaljevanju.

Razvoj govora in kreativnosti

Različne študije so pokazale, da imajo otroci, ki so z glasbo izpostavljeni in se jo učijo od zgodnjega otroštva, v povprečju višjo stopnjo inteligence in ustvarjalnosti. Glasba spodbuja razvoj ustvarjalnosti, saj otroke uči izražanja čustev skozi pesem in igro. Otroci, ki so bolj izpostavljeni glasbi, prej pridejo v stik z ustvarjalnostjo in so bolj odprti za eksperimentiranje z različnimi načini izražanja in ustvarjanja.

Poleg tega lahko poslušanje glasbe od zgodnjega otroštva pomaga tudi pri razvoju slušnih sposobnosti pri otrocih. Raziskave so pokazale, da se otroci, ob poslušanju glasbe, naučijo razlikovati med zvoki in toni. To lahko pozitivno vpliva na kasnejši uspeh pri branju, pisanju in razumevanju govora. Ko otroci ob pesmicah začnejo peti in posnemati izgovorjavo besed, jim to pomaga izboljšati govorne sposobnosti. Osvojijo pravilno izgovorjavo, hkrati pa tudi lažje razumejo pomen novih besed, ki jih srečajo.

Izboljšane socialne veščine

Pozitivne učinke glasbe so opazili tudi pri razvoju socialnih veščin otrok. Študije so pokazale, da se otroci z glasbo naučijo interakcije z drugimi ljudmi. To lahko pomaga pri razvoju socialnih veščin, empatije in sposobnosti sodelovanja.

Otroci, ki začnejo skupaj igrati ali peti, že od zgodnjega otroštva, razvijajo sposobnosti poslušanja, prilagajanja, koordinacije in sodelovanja. Tako se naučijo delati za dosego skupnega cilja in tudi komunicirati, da bi ta cilj uspešno dosegli. Poleg omenjenih vplivov, študije kažejo, da lahko glasba otrokom pomaga tudi pri povezovanju z drugimi kulturami in tradicijami. Poslušanje glasbe iz različnih delov sveta, tudi glasbe različnih zvrsti, lahko otrokom pomaga, da se približajo novim in drugačnim kulturam. Spodbujajo strpnost in spoštovanje.

Spodbuda za igro in telesno dejavnost

Večino ljudi, vključno z otroki, glasba gane. Raziskovalci so odkrili, da lahko ritem in tempo glasbe pomagata uravnavati gibanje in izboljšati koordinacijo pri otrocih. S sinhronizacijo gibov z ritmom glasbe, otroci razvijajo in izpopolnjujejo motorične sposobnosti. Pri tem imajo vtis, da se samo igrajo.

Posebej učinkovite so pesmice, ki jih spremljajo ustrezni gibi. Ena takšnih je otroška pesmica Glava, ramena, kolena, stopala, ki spodbuja otroke, da svoje gibe uskladijo z ritmom in besedilom pesmi. Takšna rutina jih nauči poimenovati dele telesa. Uporaba glasbe za spodbujanje otrokovega razvoja lahko vpliva tudi na fino motoriko, kar je še posebej očitno pri otrocih, ki igrajo inštrument. Igranje inštrumenta namreč zahteva specifičen način držanja samega inštrumenta oziroma zavzemanje določene drže, kot na primer pri igranju klavirja. Prav tako zahteva učenje kontrole in natančnosti gibov, da dobimo pravi ton, s čimer otroci razvijajo fino motoriko ter predanost in vztrajnost pri obvladovanju nalog.

Spoznavanje čustev

Otrokov čustveni razvoj lahko napreduje tudi zaradi glasbe. Otroci se počutijo bolj samozavestni pri izražanju čustev skozi glasbo. Hkrati tudi lažje razvijejo veščine prepoznavanja in poimenovanja čustev. Glasba lahko pomaga tudi pri uravnavanju čustev. Poslušanje glasbe sprošča, zmanjšuje stres in tako omogoča lažje uravnavanje čustev. Nekatere raziskave kažejo, da je rutina z glasbo še posebej koristna za izboljšanje čustvene regulacije in razvoj socialnih veščin pri otrocih z motnjami avtističnega spektra in pri otrocih s čustvenimi težavami. Glasba lahko pomaga otrokom, da se osredotočijo in izboljšajo koncentracijo, še posebej, če se otrok uči igrati inštrument ali se uči peti.

Izvajanje glasbe v skupini lahko pomaga otrokom, da se povežejo z drugimi in razvijejo močnejše družbene vezi. Skupno ustvarjanje spodbuja dialog in izmenjavo občutkov. Prav tako lahko skupno ustvarjanje glasbe pripomore k razvoju samozavesti in identitete, še posebej, če ima otrok možnost nastopati pred občinstvom.

VIR Foto: Pexels

Dodaj odgovor